Cafeteria och matsal

På Mönsteråsgymnasiet finns en elevmatsal där lunch serveras varje dag samt en cafeteria med goda möjligheter att fylla på med ny energi.

Cafeterian och matsalen på Mönsteråsgymnasiet är en gemytlig samlingsplats för både elever och lärare, som bidrar till skolans trivsamma stämning.

Vid skolstarten på morgonen säljer cafeterian smörgåsar, kaffe, te och varm choklad. Det finns även pajer, sallader, smoothies, morotskakor, muffins och frukt – allt till elevpriser.

I matsalen serveras dagens skollunch. Det finns alltid alternativ till dagens rätt. Till lunchen serverar vi alltid salladsbuffé, knäckebröd med vegetabiliskt smörgåsfett (40 procent), frukt och mjölk. I salladen kan det också ingå bönor och linser. Vi serverar ekologisk lättmjölk, ekologisk mellanmjölk och vatten till dryck.

Du kan se skolornas matsedlar på webbplatsen skolmaten.se eller i appen Skolmaten i mobilen.

Öppna webbplatsen skolmaten.se för att se veckans matsedel