Bibliotek

På Mönsteråsgymnasiet finns vårt skolbibliotek som vi delar med Komvux och högstadieskolan Parkskolan.

Här hittar du det mesta som du behöver för att nå målen för din utbildning. Här finns enskilda studieplatser, bord där ni kan jobba i mindre grupper och grupprum. Vi har mängder av skön- och facklitteratur och tidskrifter.

Till biblioteket kan du komma när du vill studera i lugn och ro, när du behöver söka information i böcker, tidningar och tidskrifter, när du ska skriva ut ett skolarbete, och när du letar efter något bra att läsa. Bibliotekarien hjälper dig gärna.

Du kan också få hjälp att skaffa Legimuskonto om du har svårt att läsa tryckt text.

Sök böcker och se dina lån

I bibliotekets katalog kan du söka böcker och du kan också se vilka böcker du har lånat och förnya lånen.

Gå till bibliotekets katalog

Lånekort

På biblioteket lånar du böcker gratis, men du behöver ha ett lånekort. Det kan du skaffa på biblioteket. De enda lån som är avgiftsbelagda är fjärrlån från andra bibliotek.

Du kan reservera böcker kostnadsfritt och lånekortet är gratis.

Sidan uppdaterad 15 januari 2024