elever vågen

Studentavslutning

Varje år har vi på Mönsteråsgymnasiet ett eget studentfirande. Firandet börjar med att du som student fotograferas, samt umgås med dina mentorer och andra lärare fram till studentlunch och utspring.

Gemensam studentlunch

En högtidlig lunch med en efterrätt kommer att serveras. Under lunchen kommer du som blivande student att bjudas på tal, stipendieutdelning, musikunderhållning, mösspåtagning och kanske också någon överraskning.

Utspringet

Ca klockan 14 beräknar vi att lunchen är slut och klasserna kommer att presenteras på skolans balkong. Om ni vill spela någon särskild musik så ska ni kontakta kåren i god tid. När alla klasser har firat på balkongen så är det tid för er att springa ut ur skolan och in i framtiden som färdiga studenter!

Sidan uppdaterad 19 mars 2024